Home | Community | Message Board


Avalon Magic Plants
Please support our sponsors.

Community >> Culinary Cannabis

Welcome to the Growery Message Board! You are experiencing a small sample of what the site has to offer. Please login or register to post messages and view our exclusive members-only content. You'll gain access to additional forums, file attachments, board customizations, encrypted private messages, and much more!

Amazon Shop for: ½ Pint Jars

Jump to first unread post. Pages: 1
Offlinemeatcakeman
You Have Heard of the Yetti
Male Arcade Champion: Claque Beignet Engine


Registered: 04/22/08
Posts: 1,918
Last seen: 5 years, 9 months
Savin' up 'em stems
    #211969 - 04/04/09 07:44 AM (7 years, 8 months ago)

I've recently started saving stems about a month ago. Every bud I touch, I take the stems from. My plan is to save up enough stems to make blueberry muffins or something :lol:.

My question:

How many stems does it take to make around 12-15 muffins?



EDIT:



My goal is to fill up this pill bottle. But it seems like it might take longer than expected haha.



Thus far, I have 2.5 grams of stems... How much more do I need?


--------------------
sǝıqɐq ɹɐʇ


Edited by meatcakeman (04/04/09 07:51 AM)


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
OfflineS4mm1ch
 User Gallery


Registered: 04/20/08
Posts: 40
Last seen: 2 years, 1 month
Re: Savin' up 'em stems [Re: meatcakeman]
    #211983 - 04/04/09 12:11 PM (7 years, 8 months ago)

i've been saving my stems for years. got a couple ounces now. i never made anything with them... i just put em in a big glass jar with a screen on the top and shook the stems to retrieve the kief left on the stems. got a few grams once and pressed a mini bar or hash. :smile: but now when i shake it i hardly get anything...must be running dry


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
InvisibleHarry_Ba11sachM
cannoisseur
 User Gallery


Registered: 04/20/08
Posts: 11,753
Loc: Nepal Flag
Re: Savin' up 'em stems [Re: S4mm1ch]
    #211993 - 04/04/09 01:03 PM (7 years, 8 months ago)

yeah, you need a LOT of stems for it to be worth anything.


--------------------


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
Offlinejust me
GreenThumb
Male


Registered: 04/21/08
Posts: 2,407
Loc: MO/TX/FL/HI
Last seen: 4 years, 2 months
Re: Savin' up 'em stems [Re: Harry_Ba11sach]
    #211994 - 04/04/09 01:05 PM (7 years, 8 months ago)

brah das all da stems fo one month?

ill send you a secret santa package around choppin time :lol:


--------------------

-and for all your ETHNO SEEDS needs come see us @ www.freeseedring.nl


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
InvisibleHarry_Ba11sachM
cannoisseur
 User Gallery


Registered: 04/20/08
Posts: 11,753
Loc: Nepal Flag
Re: Savin' up 'em stems [Re: just me]
    #212064 - 04/04/09 04:01 PM (7 years, 8 months ago)

hell fuckin' yes


--------------------


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
Offlinejust me
GreenThumb
Male


Registered: 04/21/08
Posts: 2,407
Loc: MO/TX/FL/HI
Last seen: 4 years, 2 months
Re: Savin' up 'em stems [Re: Harry_Ba11sach]
    #212119 - 04/04/09 04:50 PM (7 years, 8 months ago)

oops, that was meant for meatfacepan


--------------------

-and for all your ETHNO SEEDS needs come see us @ www.freeseedring.nl


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
InvisibleHarry_Ba11sachM
cannoisseur
 User Gallery


Registered: 04/20/08
Posts: 11,753
Loc: Nepal Flag
Re: Savin' up 'em stems [Re: just me]
    #212124 - 04/04/09 04:59 PM (7 years, 8 months ago)

:frown:


--------------------


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
Offlinemeatcakeman
You Have Heard of the Yetti
Male Arcade Champion: Claque Beignet Engine


Registered: 04/22/08
Posts: 1,918
Last seen: 5 years, 9 months
Re: Savin' up 'em stems [Re: just me]
    #212232 - 04/04/09 07:33 PM (7 years, 8 months ago)

Quote:

just me said:
brah das all da stems fo one month?

ill send you a secret santa package around choppin time :lol:




Haha that sounds quite good; I'm broke as a joke!

Thus, I can never purchase my own budsticles. These stems are from nugs I've been smoked out with by my friends. Anything that was smoked from mid-March, under my roof, lost their stem to the pile.



EDIT:

But anyways, back to the original question at hand, how much mass in stems do I need? I got the idea from a friend of mine who got a special muffin from his cousin who used stems in the process. Apparently, it was good. :shrug:


--------------------
sǝıqɐq ɹɐʇ


Edited by meatcakeman (04/04/09 08:28 PM)


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
Offlinejust me
GreenThumb
Male


Registered: 04/21/08
Posts: 2,407
Loc: MO/TX/FL/HI
Last seen: 4 years, 2 months
Re: Savin' up 'em stems [Re: meatcakeman]
    #212242 - 04/04/09 09:33 PM (7 years, 8 months ago)

it was answered :lol:

" a LOT "

much more than that pill bottle will hold.

a full plant id say :lol::shrug:


--------------------

-and for all your ETHNO SEEDS needs come see us @ www.freeseedring.nl


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
InvisibleTriptonic
Male Arcade Champion: Spider Jump


Registered: 06/14/08
Posts: 15,581
Loc: Flag
Re: Savin' up 'em stems [Re: just me]
    #212250 - 04/04/09 10:28 PM (7 years, 8 months ago)

Agreed, you need a shit ton of them I had like an oz of them once and made cannamilk and mixed it in with some coco powder.....lets just say I had to mix it in with the coco otherwise it tastes like shit! haha but it worked, now would I save them again? probably not.

P.S. That pill bottle is the weirdest pill bottle I have ever seen.


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
Offlinejust me
GreenThumb
Male


Registered: 04/21/08
Posts: 2,407
Loc: MO/TX/FL/HI
Last seen: 4 years, 2 months
Re: Savin' up 'em stems [Re: Triptonic]
    #212313 - 04/05/09 02:43 AM (7 years, 8 months ago)

its a pill bottle specifically made for the dro


--------------------

-and for all your ETHNO SEEDS needs come see us @ www.freeseedring.nl


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
Offlinemeatcakeman
You Have Heard of the Yetti
Male Arcade Champion: Claque Beignet Engine


Registered: 04/22/08
Posts: 1,918
Last seen: 5 years, 9 months
Re: Savin' up 'em stems [Re: just me]
    #212440 - 04/05/09 09:28 PM (7 years, 8 months ago)

Quote:

just me said:
it was answered :lol:

" a LOT "

much more than that pill bottle will hold.

a full plant id say :lol::shrug:





Haha,damn. My dreams are not crushed, though. I'll continue to save them until I fill up 6-8 of these pill bottles since I'm guessing each would hold around 6-7grams, aka a quad, of stems. It'll take longer than expected, but I'm gonna get my blueberry muffins!  :kingcrankey:


--------------------
sǝıqɐq ɹɐʇ


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
OfflineAKSE


Registered: 08/13/08
Posts: 287
Last seen: 2 years, 10 months
Re: Savin' up 'em stems [Re: meatcakeman]
    #212504 - 04/06/09 01:04 AM (7 years, 8 months ago)

Quote:

meatcakeman said:
Quote:

just me said:
it was answered :lol:

" a LOT "

much more than that pill bottle will hold.

a full plant id say :lol::shrug:





Haha,damn. My dreams are not crushed, though. I'll continue to save them until I fill up 6-8 of these pill bottles since I'm guessing each would hold around 6-7grams, aka a quad, of stems. It'll take longer than expected, but I'm gonna get my blueberry muffins!  :kingcrankey:




More than that.  Leaf is more potent than stems, and you need alot of leaf for one batch of brownies.


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
Offlinemeatcakeman
You Have Heard of the Yetti
Male Arcade Champion: Claque Beignet Engine


Registered: 04/22/08
Posts: 1,918
Last seen: 5 years, 9 months
Re: Savin' up 'em stems [Re: AKSE]
    #212507 - 04/06/09 01:09 AM (7 years, 8 months ago)

You don't think 1.5-2 oz. of stems is adequate for 12-15 muffins?!! WTF!!


How about 6-8 muffins?!

:kingcrankey:





I gotz ta get me 'em muffinz!!1!
:angrykidface:


--------------------
sǝıqɐq ɹɐʇ


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
InvisibleHarry_Ba11sachM
cannoisseur
 User Gallery


Registered: 04/20/08
Posts: 11,753
Loc: Nepal Flag
Re: Savin' up 'em stems [Re: meatcakeman]
    #212513 - 04/06/09 01:39 AM (7 years, 8 months ago)

that would be awesome, but you don't have 2 oz of stems, you have 2 grams of stems.


--------------------


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
Offlinemeatcakeman
You Have Heard of the Yetti
Male Arcade Champion: Claque Beignet Engine


Registered: 04/22/08
Posts: 1,918
Last seen: 5 years, 9 months
Re: Savin' up 'em stems [Re: Harry_Ba11sach]
    #212541 - 04/06/09 04:07 AM (7 years, 8 months ago)

In due time, Hairy Ballsack.

In due time.




But I am a little wired from :rail2: right now....



Should I just abort mission and smoke what I got to cope with the comedown???


--------------------
sǝıqɐq ɹɐʇ


Post Extras: Print Post  Remind Me! Notify Moderator
Jump to top. Pages: 1

Amazon Shop for: ½ Pint Jars

Community >> Culinary Cannabis

Similar ThreadsPosterViewsRepliesLast post
* Pill Bottle Green Dragon NobodyImportant 2,512 7 06/06/08 03:09 PM
by NobodyImportant
* Stem Butter moe.ron 2,285 1 09/19/08 03:04 AM
by eternitys_child
* My Brownies ( suggestions??) airborne robot 1,843 5 06/04/09 02:02 PM
by mhbound
* TIncture.. Green Dragon.. yoschie08 3,650 3 05/01/08 05:30 PM
by pong
* Best Firecrackers Ever! GreenStuff 13,001 6 08/27/11 12:37 PM
by LordOfChaos
* Firecrackers maggotz 4,152 12 04/21/08 01:47 AM
by W i n d
* Friday Night Brownies + Shrooms weedy 3,040 11 02/02/09 06:52 AM
by weedy
* Cannabutter - The best way IMO
( 1 2 all )
SmallTime 12,676 36 07/13/08 07:57 PM
by MFDoom666

Extra information
You cannot start new topics / You cannot reply to topics
HTML is disabled / BBCode is enabled
Moderator: Harry_Ba11sach
1,900 topic views. 0 members, 60 guests and 4 web crawlers are browsing this forum.
[ Toggle Favorite | Print Topic | Stats ]
Search this thread:
World Seed Supply
Please support our sponsors.

Copyright 1997-2016 Mind Media. Some rights reserved.

Generated in 0.067 seconds spending 0.004 seconds on 14 queries.